برای تماس با ما mail@smto.ir همچنین میتوانید با شماره موبایل 09121119980 تماس بگیرید
سیاسی

بازی خطرناک نتانیاهو / حرکت در میدان مین

پایگاه خبری النشره در مطلبی با عنوان « نتانیاهو در میدان مین حرکت می کند»، نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته که با آخرین برگه خود یعنی حمله به رفح بازی کند و این در سایه تهدیدات و هشدارهای غرب و در راس آنها آمریکا درباره خطرناک بودن این حمله و تبعات ناشی از آن در سطح بشری، دیپلماتیک، سیاسی و حتی نظامی است.

این رسانه لبنانی افزود: به نظر می‌رسد که نتانیاهو خود را در تنگنای مذاکرات درباره آتش بس می بیند و به دنبال این است که حرکتی انجام دهد تا ابتکار عمل را در دست گیرد و وانمود کند که کنترل امور را در اختیار دارد، از این رو تصمیم به سیطره بر گذرگاه رفح گرفت و این هدف بسیار سخت از حیث نظامی است. جدا از اهمیت جغرافیایی گذرگاه رفح، این منطقه به مثابه خط امداد رسانی انسانی به غزه نیز هست.

النشره ادامه داد: فشارهایی که به نتانیاهو به سبب قصد حمله به رفح وارد می شود، به مثابه میدان مینی است که باید با دقت از آن عبور کند، او به دنبال حمله محدود است تا از سویی همه تحرکات دیپلماتیک و سیاسی ماه های قبل بر باد نرود و از سوی دیگر، خود را قوی نشان دهد و اینکه گوش به فرمان غرب و ضعیف نیست.هرچند نتانیاهو باید به خواسته های خانواده اسیران صهیونیست هم توجه کند که اندک امیدی برای بازگشت فرزندان و بستگان خود پیدا کرده‌اند.

این رسانه اضافه کرد: غرب نگران تحرکات نتانیاهو است به ویژه اینکه در جریان جنگ کنونی غزه وی ثابت کرده که هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیست. غرب به ویژه آمریکا به شدت تحرکات نظامی تل آویو را در رفح دنبال می کند. هرچند تاکنون مجازات نظامی برای اسرائیلی ها در نظر نگرفته اما هر اشتباهی که از نتانیاهو سر بزند، بدون پاسخ نخواهد ماند، زیرا پای وجهه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و دیگر سران غرب در میان است و بازتاب منفی جهانی حمله به آن برای غرب خوشایند نخواهد بود، علاوه بر اینکه آنها را در برابر متحدان منطقه ای در تنگنا و منافعشان را هم بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر قرار خواهد داد.

النشره نوشت: نتانیاهو در حساس ترین برهه حیات سیاسی خود به سر می برد و هر گونه تحرک اشتباهی در رفح به مثابه آخرین میخ بر تابوت حیاتش خواهد بود، خواه اینکه کابینه از هم فرو بپاشد،خواه اینکه خانواده اسیران همه معادلات کنونی را برهم بزنند.بنابراین روزهای آتی به مثابه آزمون واقعی برای نتانیاهو به منظور گام برداشتن در میان میدان مین است و او کل منطقه را در وضعیت بحران قرار خواهد داد.

این رسانه افزود: آیا نتانیاهو مخاطره خواهد کرد و منطقه را بر سر خود و دیگران خراب می کند یا غرب قبل از اقدام انتحاری او، افسارش را می کشد و او را مهار می کند و خود و منطقه و چه بسا دنیا را از سرنوشت نامعلوم که هشت ماه است به دنبال جلوگیری از آن است، نجات می دهد؟ تاکنون اوضاع کنترل شده اما مشخص نیست که در آینده چه رخ خواهد داد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا