برای تماس با ما mail@smto.ir همچنین میتوانید با شماره موبایل 09121119980 تماس بگیرید
سیاسی

تحریم سفر اعضای پارلمان فرانسه به اراضی اشغالی

روزنامه فرانسوی فیگارو در گزارشی عنوان کرد که آیمریک کارون یکی از اعضای چپ‌گرای دولت فرانسه و معاون رئیس گروه دوستی پارلمانی اسرائیل و فرانسه، سفر دیپلماتیکی را که قرار است اعضای پارلمان این کشور به اراضی اشغالی انجام دهند، تحریم می‌کند.

به گزارش میدل ایست مانیتور، کارون که به صراحت خود را به عنوان یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های سیاسی فرانسه در مخالفت جنگ با غزه معرفی کرده است در این رابطه عنوان کرد: این گروه از سوی آن عده از نمایندگان پارلمانی رهبری می‌شوند که از دولت راست افراطی اسرائیل به رهبری بنیامین نتانیاهو حمایت می‌کنند.

کارون در ادامه گروه مذکور که قرار است این سفر را به اراضی اشغالی انجام دهند، یک گروه فشار و تبلیغاتی خوانده که بسیار مغرضانه است و عنوان کرد، حتی برای یک لحظه هم به سفری که برای انجام گفتگوی بدون ساختار و بدون چارچوب با نمایندگان پارلمان اسرائیل انجام می‌شود، اعتقادی ندارم.

این نماینده پارلمان فرانسه کسانی را که به او حمله می‌کنند را «کوته فکر» خوانده و عنوان کرد: این افراد همه از سیاست‌های شهرک‌سازی اسرائیل حمایت می‌کنند و به هیچ وجه از موضع رسمی فرانسه که درخواست آتش‌بس در غزه و یا تحقق راه‌حل دو کشوری است، حمایت نمی‌کنند.

دفتر کارون به دلیل موضع قاطع وی در محکوم کردن جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه ،چهار روز پیش مورد حمله مخالفانش قرار گرفت و دیوارهای آن به رنگ قرمز آغشته و تصاویری از اسرای صهیونیستی در جریان جنگ غزه روی آن نصب شد.

کارون بارها با اتخاذ موضعی قاطع، حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه را محکوم کرده است. وی پیشتر هم مواضع کشورش و سکوت دستگاه دیپلماسی فرانسه و رسانه‌های این کشور در برابر ویرانی‌های به بار آمده در نوار غزه را توهین‌آمیز دانست.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا