بازگشت دوباره اختلال به خدمات این دو بانک

به گزارش خبرآنلاین،در حالی که آخر هفته گذشته اعلام شد تمامی اختلالهای پیش آمده در بانکهای کشور (تجارت، ملی و صادرات) برطرف شده، از صبح امروز (شنبه – ۶ تیر ۱۴۰۵) اختلالهایی در برخی بانکهای کشور مشاهده شد که به همین دلیل، شرکت خدمات انفورماتیک راجع به این اختلالها بیانیه جدیدی صادر کرد.
ایسنا در خبری نوشت:طبق بیانیه جدید شرکت خدمات انفورماتیک، اختلال موجود در بانکهای ملی و صادرات ( خدمات کارت بانکی) به دلیل فرایند بازگردانی و پایدارسازی سامانههای بانکهای ملی و صادرات پس از حمله سایبری است که باعث شده، بخشی از خدمات این دو بانک بار دیگر با اختلال روبهرو شود.
در متن بیانیه شرکت خدمات انفورماتیک آمده است:
«بررسیهای فنی نشان میدهد این اختلال در امتداد آثار حمله سایبری پیشین بر زیرساختهای فنی و سامانههای متمرکز بانکی پدید آمده است. از همان لحظه نخست، تیمهای فنی و امنیتی شرکت خدمات انفورماتیک با همه ظرفیت در حال شناسایی منشأ اختلال، ایمنسازی سامانهها و بازگردانی پایدار خدمات هستند.
شرکت خدمات انفورماتیک ضمن پوزش از مشتریان گرامی بانکهای ملی و صادرات، تاکید میکند که صیانت از اطلاعات و داراییهای مردم در اولویت کامل قرار دارد و بر پایه بررسیهای انجامشده، هیچگونه دسترسی غیرمجاز به دادههای مشتریان گزارش نشده است.
از هموطنان درخواست میشود ضمن حفظ آرامش و شکیبایی، اخبار و اطلاعیههای تکمیلی را تنها از طریق پایگاههای رسمی بانکها و شرکت خدمات انفورماتیک دنبال کنند.
تلاش فنی برای بازگرداندن خدمات، تا رسیدن به پایداری کامل و اطمینان از عملکرد ایمن سامانهها، بیوقفه ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی در نخستین فرصت منتشر خواهد شد.
۲۱۷



