برای تماس با ما mail@smto.ir همچنین میتوانید با شماره موبایل 09121119980 تماس بگیرید
سیاسی

افزایش آمار مرگ‌ومیرهای کرونایی در آمریکا

روزنامه "هندلزبلات" آلمان در مطلبی نوشت: این روزها هم هر هفته 500 تا 600 نفر بر اثر کرونا در آمریکا جان خود را از دست می دهند. هنوز مشخص نیست که آیا نوع پیرولا باعث ایجاد موارد شدیدتر می شود یا خیر.

در ادامه این مطلب آمده است: حتی با وجود اینکه کرونا به‌طور رسمی مدت‌ها پیش در آمریکا بحرانی پایان یافته اعلام شده است اما دولت آمریکا نمی‌خواهد در آستانه سال انتخابات 2024 هیچ اشتباهی در زمینه مسئله کرونا مرتکب شود که بعداً پشیمان شود. دلیل آن این است که چندین هفته است که موارد ابتلا و تعداد کسانی که علائمی دارند که نیاز به درمان شدید دارند، دوباره در این کشور افزایش یافته است. همچنان هر هفته 500 تا 600 نفر بر اثر کرونا در ایالات متحده جان خود را از دست می دهند. با نگاهی به پاییز، پزشکان شاهد موجی از بیماری‌های کووید و آنفولانزا در این کشور هستند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده به عنوان کمک های اولیه، خانوارهای خصوصی می توانند از دوشنبه آینده مجدداً درخواست آزمایش رایگان کرونا را داشته باشند که هزینه آن توسط دولت پرداخت می شود. وزارت بهداشت در دوره ریاست جمهوری جو بایدن از 600 میلیون دلار برای تقویت تولید نوارهای آزمایش کوچک توسط دوازده سازنده استفاده می کند، که اغلب در اوج همه گیری به سختی به دست می آمد. خاویر بسرا، وزیر بهداشت این کشور هم اعلام کرد که خانه های سالمندان، مدارس و مناطق محروم اجتماعی باید به طور جداگانه تامین شوند.

بر اساس ارقام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، پذیرش در بیمارستان‌های مرتبط با کرونا در آمریکا به طور متوسط ​​اما پیوسته به حدود 20000 نفر در هفته افزایش یافته است. این بالاترین مقدار از مارس سال جاری است. متناسب با جمعیت، این نرخ در ایالت فلوریدا بالاترین میزان بود. فرماندار ران دیسانتیس در این ایالت حکومت می کند. این نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری در تلاش است خود را به عنوان مخالف سیاست کرونای دولت در این ایالت در جریان مبارزات انتخاباتی معرفی کند.

هنگامی که CDC اخیراً تقویت کننده های واکسیناسیون را برای گروه سنی زیر 65 سال توصیه کرد، دیسانتیس با این طرح مخالفت کرده و آن را اغراق آمیز و غیر ضروری نامید.

CDC همچنین با اشاره به ارقام سال گذشته اعلام کرد که افزایش بستری شدن در بیمارستان را نباید نادیده گرفت، اما نباید آن را چشمگیر و درباره آن اغراق هم کرد.. بر این اساس در سپتامبر 2020، هر هفته حدود 24500 پذیرش بیمار وجود داشت در سال 2021 بیش از 80000 نفر و در سال 2022 تقریباً 32000 نفر در هفته وجود داشت که مسلماً این مقادیر بالا، اما بسیار کمتر از اوج پذیرش در ژانویه 2022، زمانی که حدود 150000 نفر مجبور بودند هر هفته به دلیل کرونا به بیمارستان بروند می باشد.

بخش تحقیقات و علوم در ایالات متحده آمریکا در حال حاضر بر دو نوع ویروس از خانواده اومیکرون متمرکز شده است: EG.5 (Eris) و BA.2.86 (Pirola). در پیرولا، تعداد بالای تغییرات ژنتیکی سر و صدا ایجاد کرده است، اگرچه تا پایان ماه اوت این نسخه فقط در ایالت های میشیگان، نیویورک، اوهایو و ویرجینیا شناسایی شده بود. هنوز نمی توان به طور قطعی ارزیابی کرد که آیا پیرولا باعث پیشرفت بیماری شدیدتر می شود یا "واگیر"تر از سایر انواع است.

البته کارشناسانی مانند دیوید داودی از دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ انتظار موج گسترده ای از عفونت ها مانند نوع Omicron در زمستان سال گذشته را ندارند .

از آنجایی که ایالت های فدرال آمریکا دیگر موظف به انتقال سریع آمارهای کرونا در منطقه به مقامات حفاظت از بیماری نیستند، مسئولان می گویند که فاقد «تصویر قابل اعتمادی از وضعیت» هستند. در این بین برای انجام تحقیقات در این زمینه از اطلاعات تصفیه خانه های فاضلاب استفاده می شود. پروفسور مارلین وولف در این باره می گوید: فاضلاب تصور کاملاً واضحی از آنچه در مورد کووید در حال رخ دادن است به ما می دهد. او پروژه "WastewaterSCAN" را رهبری می کند که بر 175 تصفیه خانه فاضلاب در 34 ایالت نظارت دارد. اخیراً افزایش غلظت کروناویروس‌ها در آنجا البته نه به طور مداوم اما اغلب اندازه‌گیری شده است.

محافظان کرونا در ایالات متحده آمریکا البته در حال حاضر پوشیدن مجدد ماسک را ضروری نمی دانند. با این وجود، توصیه می شود در طول فصل سرد اقدامات احتیاطی فردی را در جمعیت زیاد به عنوان مثال در حمل و نقل عمومی شلوغ انجام دهند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا