برای تماس با ما mail@smto.ir همچنین میتوانید با شماره موبایل 09121119980 تماس بگیرید
اجتماعی

به این دلایل مهم خُروپف را جدی بگیرید

دکتر منوچهر فاضلی روز چهارشنبه با بیان اینکه معمولا در اکثر خانواده‌ها افرادی هستند که هنگام خواب خر و پف می کنند و این امر می تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی و حتی جدایی زوجین شود، افزود: خر و پف می تواند روی قلب، فشار خون، ریه، مغز، کلیه‌ها و تمام سیستم های حیاتی بدن تاثیر بگذارد و اگر بیماری که به دلیل خر و پف مراجعه می کند، درمان نشود، می تواند با مشکلات بسیاری مواجه شود.

وی با بیان اینکه اکثر درمان های خر و پف درمان‌های ساده‌ای است، عنوان کرد: خر و پف معمولا بر اثر انسداد و تنگی راه‌های هوایی ایجاد می شود و البته در مواردی هم کوتاهی گردن، اختلالات آناتومیکال و یا چاقی می تواند علت ایجاد خر و پف در افراد شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه موارد جزیی خر و پف فراوان بوده و اهمیت چندانی ندارد، گفت: اما در موارد شدید که معمولا در افرادی که اضافه وزن زیاد دارند، آنهایی که انحراف تیغه بینی دارند و افرادی که لوزه بزرگ و یا مشکلات کام و حنجره دارند، دیده می شود، بسیار مهم است و باید مورد بررسی قرار گیرند.

دکتر فاضلی با بیان اینکه یک معاینه بالینی، گرفتن شرح حال از بیمار و تست حین خواب می تواند تغییرات را به ما نشان دهد، عنوان کرد: وقتی راه تنفس فرد که راه رسیدن اکسیژن به بدن و تخلیه دی اکسیدکربن و گازهای مضر از بدن است را باز و مشکل را برطرف کنیم، از ایجاد اختلالات قلبی و عروقی، اختلالات مغزی، اختلالات روحی روانی هم پیشگیری می کنیم.

وی از افرادی که هنگام خواب خر و پف شدید دارند، خواست نسبت به آن کم توجه نبوده و برای درمان آن به پزشک متخصص مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید:

کمبود این ویتامین با آسیب مغزی مرتبط است

۲۳۳۲۳۶

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا