برای تماس با ما mail@smto.ir همچنین میتوانید با شماره موبایل 09121119980 تماس بگیرید
سیاسی

بیشتر آمریکایی‌ها برای محافظت از خود به خرید اسلحه روی آورده‌اند

تارنمای آکسیوس با استناد بر نتایج نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو نوشت: تقریبا دو سوم بزرگسالان آمریکایی گفته اند سلاح گرم در اختیار دارند یا ممکن است در آینده به خرید آن اقدام کنند.

به نوشته این رسانه، افزایش خشونت مسلحانه در آمریکا به عنوان مساله نگران کننده در حوزه بهداشت عمومی، تمایل به خرید و مالکیت سلاح را در بین شهروندان آمریکایی کاهش نداده است.

نتایج نظرسنجی پیو نشان داد تقریبا نیمی از افرادی که اسلحه ندارند گفتند در آینده اقدام به خرید آن خواهند کرد.

این نتایج همچنین نشان داد که ۳۲ درصد از شهروندان آمریکایی گفتند مالک اسلحه هستند که نسبت به نظرسنجی پیو در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ افزایش ۲ درصدی را نشان می دهد.

تقریبا سه چهارم از حدود ۵ هزار نفر شرکت کننده در این نظرسنجی، مساله محافظت از خود را به عنوان اولین دلیل برای مالکیت اسلحه عنوان کردند.

فقط ۳۲ درصد گفتند اسلحه را برای شکار می خواهند و ۳۰ درصد در بیان ادله خود برای تمایل به مالکیت یا خرید اسلحه عنوان کردند که از آن برای ورزش تیراندازی استفاده خواهند کرد.

بر اساس این نتایج، مالکیت اسلحه مساله ای رایج در بزرگسالان ۵۰ سال به بالا است و بزرگسالان بین رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال پایین ترین سطح مالکیت سلاح را به ثبت رساندند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بزرگسالان سفید پوست بالاترین سطح مالکیت اسلحه را داشتند (۳۸ درصد) و تنها ۱۰ درصد از بزرگسالان آسیایی تبار اسلحه نگهداری می کنند.

بر اساس این نتایج، مالکیت اسلحه در مناطق روستایی رایج تر است (۷۴ درصد). در مناطق حومه شهر ۳۰ درصد و در مناطق شهری تنها ۲۰ درصد ساکنان، مالک اسلحه هستند.

افرادی که خود را جمهوریخواه محافظه کار معرفی کردند با ۵۱ درصد، بیشترین احتمال مالکیت سلاح را داشتند. ۳۸ درصد جمهوریخواهان میانه رو، ۲۴ درصد لیبرال ها و ۱۶ درصد دموکرات ها دیگر گروه هایی بودند که بیشترین احتمال مالکیت سلاح در بین آنها وجود داشت.

این نتایج همچنین نشان داد با وجودی که بیشتر کسانی که مالک اسلحه هستند یا قصد خرید آن را دارند افراد بزرگسال هستند، اما اکثریت ۶۱ درصدی نیز گفتند بر این باورند که خرید قانونی اسلحه در آمریکا بسیار سهل و آسان است.

آکسیوس نوشت: محاسبه دقیق تعداد سلاح های گرم در دست افراد غیرنظامی در آمریکا دشوار است، اما موسسه تحقیقاتی «سلاح های کوچک» در گزارش سال ۲۰۱۸ خود برآورد کرد در آن سال، ۳۹۳ میلیون و ۳۰۰ هزار قبضه اسلحه در اختیار غیرنظامیان بوده است.

نظرسنجی اخیر پیو با مشارکت ۵ هزار و ۱۱۵ نفر از آمریکایی ها و با ضریب خطای مثبت و منفی ۱.۷ درصد در بازه زمانی ۵ تا ۱۱ ژوئن (۲۱-۱۵ خرداد) انجام شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا