شش سیلندر یا چهار سیلندر؟
به گزارش خبرآنلاین، آئودی A5 جدید که بهتازگی معرفی شده است، ارتباطی به مدل کوپه و کانورتیبل قبلی ندارد و درواقع جایگزین A4 محسوب میشود. قویترین نسخهٔ این خودرو در حال حاضر، S5 است که همچنان از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو استفاده میکند و ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این سدان اسپرت جدید اما در برابر رقبای اصلی خود یعنی بامو M340i و مرسدس C43 چه عملکردی خواهد داشت؟
به نقل از پدال، مت واتسون قصد دارد در جدیدترین مسابقهٔ درگ خود به این سؤال پاسخ دهد.
بامو حاضر در این درگ از نوع پیش از فیسلیفت است ولی از لحاظ پیشرانه تفاوتی با نسخهٔ جدیدتر ندارد و از همان موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده میکند که ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. C43 اما برخلاف دو رقیب خود، از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر استفاده میکند ولی بااینوجود، بیشترین قدرت را دارد. این موتور به لطف توربوشارژ برقی گاز اگزوزی، ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. همچنین درحالیکه بامو و آئودی از گیربکسهای هشت سرعته اتوماتیک و هشت سرعته دوکلاچه استفاده میکنند، مرسدس به گیربکس ۹ سرعته مجهز است. هر سه خودرو از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرند ولی آئودی با وزن عجیب نزدیک به دو تن، بسیار سنگینتر از دو رقیب دیگر است درحالیکه بامو تنها ۱۶۷۰ کیلوگرم وزن دارد.
هرچند بامو پیش از فیسلیفت قدیمیتر از دو رقیب خود است ولی در مسابقهٔ درگ بهترین عملکرد را به نمایش میگذارد و بهراحتی دو رقیب خود را شرمنده میکند. M340i پس از ۱۲.۵ ثانیه به پایان ۴۰۰ متر میرسد درحالیکه آئودی با وجود وزن سنگینش، این کار را در ۱۲.۸ ثانیه انجام میدهد و مرسدس هم علیرغم برخورداری از بیشترین قدرت، با تایم ۱۲.۹ ثانیه جایگاهی بهتر از آخر کسب نمیکند. در مسابقات رولینگ بازهم این بامو است که پیروز میشود ولی این بار جای آئودی و مرسدس عوض میشود. در آزمایش ترمز اما آئودی بهترین عملکرد را دارد و مرسدس بازهم ضعیفترین نمایش را دارد.
۵۸۵۸