برای تماس با ما mail@smto.ir همچنین میتوانید با شماره موبایل 09121119980 تماس بگیرید
رپورتاژ

لوله فلکسیبل با عایق الاستومری

لوله‌های فلکسیبل یکی از انواع لوله‌هایی هستند که از پلیمر خاص تولید شده و انعطاف پذیری بسیار خوبی دارند. این لوله‌ها مقاومت بسیار فوق العاده‌ای در برابر گرما و صدا داشته و به راحتی نصب می‌شوند. از آنجایی کاربرد این لوله‌ها بسیار است و در صنایع بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند طرفداران زیادی دارند و می‌توانند در مصارف متعدد مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه قصد داریم ویژگی‌های این نوع لوله را بهتر شناخته و با مشخصات آن آشنا شویم.

لوله فلکسیبل الاستومری

به نقل از وب سایت پویان گسترش، برای مکش و یا دمش هوای سرد و گرم می‌توان از انواع لوله‌ها به ویژه لوله‌های فلکسیبل استفاده کرد تا صدای دمنده‌ها و مکنده‌های هوا ماهش پیدا کرده و عبور هوا از این لوله‌ها با کمترین صدا انجام شود. از آنجایی که این لوله فلاکسیبل‌ها از کیفیت بالایی برخوردارند و طبق استاندارد تولید می‌شوند، در مصارف متعدد مورد استفاده قرار گرفته و از آنجایی که دارای عایق هستند، هزینه کمی را بر دوش افراد گذاشته و زمان ساخت آنها بسیار کم خواهد بود.

این مسئله موجب کاهش هدر رفته انرژی نیز خواهد شد. از آنجایی که این نوع لوله فلکسیبل ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی دارد بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یکی از بهترین انتقال دهنده‌های هوا شناخته می‌شود.

مشخصات لوله فلکسیبل الاستومری

اگر بخواهیم در رابطه با مشخصات این نوع لوله صحبت کنیم باید بگوییم کانال‌های فلکسیبل انعطاف پذیری بسیار خوبی دارند در سیستم‌هایی که ناهمواری زیادی وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کانال‌ها برای نصب به پوشش نیاز نداشته و از آنجایی که پیوستگی و فشردگی بسیار خوبی دارند، در هنگام کار دستگاه صدای چندان زیادی از خود عبور نمی‌دهند.

ساختار لوله فلکسیبل با عایق الاستومری

لوله های فلکسی که دارای عایق های الاستومری هستند که اغلب از سه لایه کلی، فنر فولادی تقویت شده، فویل پلی استر لمینت و آلمینیوم لمینت تشکیل می‌شوند. این ساختار می‌تواند کمی متفاوت نیز باشد و این مسئله بستگی به نیاز شما دارد.

ابعاد کانال فلکسی با عایق الاستومری

ابعاد و قطر این کانال‌ها اغلب با توجه نیاز مشتریان مشخص می‌شود. ابعاد لوله های فلکسی اغلب بین ۱۰۲ تا ۶۱۰ میلی متر است که ضخامت آنها به ۳ تا ۱۵ میلی متر نیز می‌رسد. این کانال می تواند تا ۶ متر نیز ساخته و عرضه شود.

مقایسه کانال فلکسیبل معمولی با کانال فلکسیبل عایق دار

لوله‌های فلکسیبل اغلب دارای لایه‌های داخلی آلومینیومی هستند که از عایق سطح خارجی، شیشه و پشم پوشیده شده و اغلب دارای فنرهای فولادی هستند. این لوله‌ها از نوع معمولی هستند اما کانال‌ها و لوله‌های فلکسیبل باورهای آلومینیومی در سطح داخل و خارج پوشیده شده و از عایق لمینت الاستومری برای لوله و فنرهای فولادی آن استفاده می‌شود.

از سوی دیگر لوله فلکسیبل معمولی از یک لایه مواد اولیه مانند فلز، پلاستیک، یا لاستیک ساخته می شود. این لوله ها برای محافظت از سیم ها و کابل ها، انتقال هوا، انتقال آب، و سایر کاربردها استفاده می شوند. لازم به ذکر است مجموعه تارا تهویه خرید این محصولات را برای شما راحت کرده و شما می‌توانید با مراجعه به این وب سایت، هر دو محصول را با یکدیگر مقایسه کرده و سپس کانال مورد نظر خود را خریداری نمایید.

تفاوت های اصلی بین لوله فلکسیبل معمولی و عایق دار

وجود لایه عایق: لوله فلکسیبل عایق دار دارای یک لایه عایق در اطراف یک لایه مواد اولیه است، در حالی که لوله فلکسیبل معمولی فاقد این لایه است.

قابلیت انتقال حرارت و صدا: لوله فلکسیبل معمولی می تواند حرارت و صدا را منتقل کند، در حالی که لوله فلکسیبل عایق دار این کار را نمی کند.

کاربردها: لوله فلکسیبل معمولی برای کاربردهایی که نیاز به محافظت از سیم ها و کابل ها در برابر آسیب مکانیکی دارند، مناسب است. لوله فلکسیبل عایق دار برای کاربردهایی که نیاز به محافظت از سیم ها و کابل ها در برابر گرما یا سرما، یا کاهش انتقال صدا دارند، مناسب است.

مزایای استفاده از لوله فلکسیبل عایق دار

محافظت از سیم ها و کابل ها در برابر گرما یا سرما: لایه عایق از سیم ها و کابل ها در برابر گرما یا سرما محافظت می کند. این امر برای کاربردهایی که سیم ها و کابل ها در معرض دمای بالا یا پایین قرار دارند، مهم است.

کاهش انتقال صدا: لایه عایق از انتقال صدا جلوگیری می کند. این امر برای کاربردهایی که نیاز به کاهش نویز دارند، مهم است.

انتخاب نوع مناسب لوله فلکسیبل بر اساس عوامل مختلفی مانند نوع کاربرد، شرایط محیطی، و بودجه تعیین می شود.

موارد مصرف لوله فلکسیبل هوا با عایق الاستومری

  • آزمایشگاه‌ها، هتل‌ها و بیمارستان‌ها
  • تخلیه هوا و جابجایی آن
  • مصارف ساختمانی و صنعتی
  • تهویه مدفوع در مراکز تجاری و مسکونی
  • استفاده در سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی

ویژگی های لوله فلکسیبل الاستومری

کانال‌های فلکسی که با عایق‌های الاستومری ساخته می‌شوند با استفاده از بهترین متریال‌ها ساخته می‌شود و در راس انواع لوله های تصفیه قرار می‌گیرد. از آنجایی که این لوله‌ها طول عمر بالایی دارند و کیفیتشان بسیار عالی است، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی که این لوله ها عایق‌های بسیار مقاومی دارند ضریب انتقال حرارت آنها بسیار پایین بوده و می‌تواند در دمای حرارتی بین ۳۰ تا ۱۵۰ درجه فعالیت مناسبی داشته باشد.

به طور کلی برخی از ویژگی‌های لوله‌های فلکسی با عایق‌های الاستومری عبارتند از: نصب شدن راحت و آسان لوله، انعطاف پذیری بالا، فشردگی نواحی بالایی لوله و مقاومت در برابر رطوبت.

قیمت لوله فلکسیبل الاستومری

لوله فلکسیبل الاستومری همانطور که گفته شد یکی از برترین انواع لوله موجود در بازار است که می‌تواند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. قیمت این محصولات با توجه به قیمت ارز و نوسانات قیمتی تغییراتی دارد و برای محاسبه نهایی هزینه آنها باید، هزینه حمل و نقل، دستمزد نصب و… را نیز محاسبه نمود. شما می‌توانید برای اطلاع از این هزینه‌ها و خرید أماده آنها با کارشناسان ما در مجموعه تارا تهویه در ارتباط باشید.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم به طور کامل در رابطه با لوله فلکسیبل با عایق الاستومری صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در این باره با شما به اشتراک بگذاریم. در صورتی که می‌خواهید اطلاعاتی در این باره بدانید می‌توانید با ما تماس گرفته و لوله فلکسی مورد نظر خود را با ویژگی‌های دلخواه و ابعاد مورد نظر خریداری نمایید.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا