برای تماس با ما mail@smto.ir همچنین میتوانید با شماره موبایل 09121119980 تماس بگیرید
علمی

سرگذشت تاریک استیوجابز که از آن بی‌خبرید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دوستی که در مورد او صحبت می‌کنیم، استیو وزنیاک است، او و جابز در آتاری کار می‌کردند، یکی از اولین کنسول‌های بازی ویدیویی که بازار بازی‌های ویدیویی را متحول کرد. صاحب آتاری در آن زمان بنیانگذار واقعی آن به نام نولان بوشنل بود. اولین بازی که منتشر شد "پنگ" بود، یک بازی کلاسیک که بسیاری از مردم آن را به یاد دارند. بوشنل به دلیل موفقیت بالایش، به فکر ساخت دنباله‌ای بود که فقط تک نفره باشد و در سال 1975 آن را «برک‌آوت» نامید.

برای این پروژه، بوشنل به این فکر می‌کرد که استیو جابز را به عنوان مسئول و مراقبت از پروژه محول کند. جابز (در آن زمان) یک تکنسین سطح پایین آتاری با پتانسیل عظیم در نظر گرفته می شد. از آنجایی که انتظار می رفت این بازی بسیار بهتر از نسخه قبلی خود باشد، جابز استیو وزنیاک را که در بازار به عنوان مهندس بهتری شناخته می شد، به خدمت گرفت. جابز و وزنیاک برای مدتی در آن مقطع با هم دوست بودند. هر دوی آن‌ها روی اپل 1 کار می‌کردند که پس از آن تبدیل به نمادین‌ترین رایانه در سراسر جهان برای چهار سال طولانی شد، بنابراین زمان زیادی را با هم سپری کردند.

روشی که آتاری کار می‌کرد، ارائه یک جایزه پولی برای هر تراشه کمتر از پنجاه بود که هنگام ساخت یک بازی استفاده می‌شد. وزنیاک وقتی جابز از او درخواست کرد که در این پروژه بزرگ کمک کند، به وجد آمد. این زمانی بود که جابز شروع به دروغ گفتن به وزنیاک کرد تا از او برای تخصص خود استفاده کند. او به وزنیاک گفت که مهلت چهار روزه است و باید تا حد امکان از تراشه های کمتری استفاده کند. حقیقت این است که به جابز برای این پروژه یک ماه تمام وقت داده شد نه چهار روز!

سرگذشت تاریک استیوجابز که از آن بی‌خبرید!

جابز هرگز در مورد پاداش استفاده از چیپس کمتر به وزنیاک نگفت و مهلت چهار روزه توسط جابز به خودی خود تحمیل شد، زیرا او باید برای کمک به برداشت سیب به مزرعه کمون خود برمی گشت. ذکر این نکته ضروری است (برای کسانی که آگاه نیستند) که استیو جابز از یک پیشینه بسیار ضعیف آمده است.

وزنیاک در آن زمان برای هیولت پاکارد نیز کار می کرد، بنابراین او باید کار اصلی خود را می‌کرد و این پروژه را سر و سامان می‌داد. بنابراین او در روز به محل کارش می‌رفت و بیشتر شب را روی «برک‌آوت» کار می‌کرد. تنها کاری که استیو انجام داد این بود که تراشه های مورد نیاز را پیاده سازی کرد و مطمئن شد که کمتر از پنجاه تراشه وجود دارد. تلاش‌های بی‌نظیر آن‌ها به ثمر نشست، زیرا آنها بازی را در چهار روز به پایان رساندند و فقط از چهل و پنج تراشه استفاده کردند.

هنگامی که روز پرداخت فرا رسید، استیو جابز فقط نیمی از حقوق را به وزنیاک داد، او بقیه حقوق و همچنین پاداش را برای خود نگه داشت!

منبع: historyofyesterday

  • بیشتر بخوانید:

  • قاب‌های جدید و عجیب سامسونگ برای بادزهایش!/ عکس

  • تحقق رویای بزرگ تسلا/ انتقال برق بدون استفاده از سیم

227227

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا